Strony

poniedziałek, 22 maja 2017

VIII Festiwal Modelarski w Olsztynie 2017 - fotorelacja

W dniach 20-21 maja w Olsztynie odbył się VIII. Festiwal Modelarski. Jest to przede wszystkim festiwal modeli redukcyjnych z jedną kategorią przeznaczoną dla modeli Fantasy. W poprzednim roku w obliczu dużej ilości dioram fantasy stworzono dla nich oddzielną kategorię, lecz tego maja dioram było niewiele, wobec tego trafiły do wspólnego koszyka razem z modelami redukcyjnymi. W ten oto sposób, konkurując między innymi z klimatami drugo-wojennymi, moja diorama King's Woods zdobyła wyróżnienie. W kategorii Fantasy natomiast zaszczyt ten przypadł między innymi mojej drużynie Operation Icestorm Nomads na wystawowej podstawce. Na imprezie pokazano blisko 200 modeli i rozdano prawie 70 wyróżnień. Przypomnę, że w 2016 roku modeli redukcyjnych na olsztyńskim festiwalu było prawie 400 a wcześniej nawet 500. Spadek w tym, jak i poprzednim roku, spowodowany jest (chyba) tym, że dokładnie w tych samych dniach organizowany jest Międzynarodowy Konkurs-Wystawa modeli redukcyjnych w niedalekim Wilnie, który moim zdaniem zabiera coraz więcej modelarzy z "pobliskich" konkursów. Mam nadzieję, że w kolejnym roku wybrany zostanie inny termin olsztyńskiego festiwalu, tak aby nie konkurować z naprawdę sprawnie organizowanym i dużym konkursem modelarskim tuż obok naszej północnej granicy.

Tymczasem zapraszam na krótką fotorelację z olsztyńskiego festiwalu modelarskiego, na którą składają się co ciekawsze z moich ujęć.

czwartek, 18 maja 2017

Wolsung - Cele misji, Obiekty

Figurkowy Karnawał Blogowy ed. XXXIII. - Robimy rzeczy z innych rzeczy

Dziadu z Lasu i jego majowy temat Figurkowego Karnawału Blogowego to "Robimy rzeczy z innych rzeczy". Ergo  - robimy coś modelarskiego/figurkowego/makietowego używając materiałów nie przeznaczonych do modelarstwa.
Oto moje cele/obiekty misji zrobione na potrzeby gry Wolsung SSG. Według podręcznika celami misji mogą być obiekty jak mistyczne urządzenia, tajemnicze pakunki albo uśpiony golem. Wszystko w steampunkowym klimacie. Wykonałem 6 takich obiektów - 5 tajemniczych maszyn oraz jednego uśpionego golema. Maszyny wykonałem z: drutów, plastikowych elementów do mebli, zaślepek na półki, balsy, śrubek, nakrętek, nakładek, elementów elektroniki, metalowych kulek, zębatki od zegarka oraz siateczki nie wiadomo skąd pochodzącej. Jedyny element figurkowy to podstawka ale co tam - nadal mieści się w temacie FKB ;)
Natomiast golema zrobiłem z samych bitsów: głowa od żołnierza Khadoru z Warmachine, beczka po Ograch od GW, noga po trąbce muzyka z Tomb Kings, ręce po Draidzie z Wood Elves oraz Krasnoluda od Mantica.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć.

sobota, 13 maja 2017

Teren do Infinity - antena, terminale, konsole

I na razie to ostatni post nt moich terenów do Infinity. Dziś przedstawiam konstrukcje, będące celami w misjach. Antena (czy też wieża komunikacyjna) oraz 4 terminale/konsole. Grając w systemie YAMS trudno obejść brak tych urządzeń na polu bitwy. Antenę trzeba wysadzić bądź uruchomić, konsole służą do kradzieży danych, sabotowania urządzeń czy wgrywania wirusów w system wroga. Antena to balsowe patyczki plus druciki jako kable i zaślepki do szafek jako talerze. W środku przymocowałem dużą, metalową nakładkę, która służy za stabilizator konstrukcji, gdyż ta była lekka i podejrzewałem, że mogą być trudności z utrzymaniem jej w jednym miejscu na stole. Podobnie postąpiłem z terminalami. Wykonane z balsy i wykałaczek były bardzo leciutkie, więc musiałem je czymś obciążyć. Padło na nieźle komponujące się z całością metalowe łączniki do półek. Dodatkowo przyozdobiłem je drucikami i całość jest teraz niezwykle stabilna.

Zobacz poprzednie wpisy na temat terenów do Infinity:
Teren do Infinity - apartamenty, magazyny
Teren do Infinity - budynki przemysłowe
Teren do Infinity - mury, skrzynie, kładki

Przy najbliższej grze spróbuję nie zapomnieć pstryknąć zdjęcia całego stołu, razem z drzewkami i kartonowymi kontenerami. Powinno wyglądać nieźle :)

Zdjęcia w rozwinięciu posta.

piątek, 12 maja 2017

Teren do Infinity - mury, skrzynie, kładki

Murki, skrzynie i kładki - czyli pomniejsze tereny do mojego stołu Infinity. Murków zrobiłem 5. Są z balsy 5mm i 'udekorowałem' je wypraskami z gry planszowej. Te same wypraski posłużyły mi za barierki na 2 kładkach (których to kładek mam w sumie 3). Skrzynie to bardzo prosta konstrukcja, niekiedy nawet niedokładna ale swoją rolę na stole wykonują bardzo dobrze. Takich skrzyneczek zrobiłem ponad 20.

Zobacz poprzednie wpisy na temat terenów do Infinity:
Teren do Infinity - apartamenty, magazyny
Teren do Infinity - budynki przemysłowe

Zdjęcia w rozwinięciu posta.

czwartek, 11 maja 2017

Teren do Infinity - budynki przemysłowe

Dziś 4 budynki przemysłowe jakie wykonałem do moich potyczek w świecie Infinity. Pierwszy z nich to zwykły hangar. Kolejny, do budowy którego wykorzystałem tubki po tabletkach, nazwałbym przepompownią albo rozdzielnią (gazów, płynów czy czegokolwiek co na koloni górniczej można robić). Ostatnie dwie konstrukcje to stare, ale nadal spełniające swoją rolę, silosy. Wykonałem je z tekturowych tub. A z kolei barierki na nich to zwykłe wypraski kartonowe z gry planszowej.

Zobacz poprzedni wpis na temat terenów do Infinity:
Teren do Infinity - apartamenty, magazyny

Zdjęcia budynków w rozwinięciu posta.

środa, 10 maja 2017

Teren do Infinity - apartamenty, magazyny

Wcześniej na blogu przedstawiłem moje wykonane z balsy tereny do gry Infinity, kiedy były jeszcze w stanie surowym (Teren do Infinity - WiP). Dziś i w następnych dniach opublikuję studyjne zdjęcia pomalowanych budynków. Pierwsze będą konstrukcje, które z racji braku lepszej nazwy, określę jako apartamenty i magazyny. Wszystkie budynki utrzymałem w klimacie starej, lecz nadal funkcjonującej kolonii górniczej, gdzieś na obrzeżach świata Infinity.
4 budynki: jeden duży, służący za magazyn bądź mieszkanie do którego środka można wejść postaciami; 2 mniejsze magazyny; i ostatni, najmniejszy budynek, będący raczej przeszkadzająką czy też podwyższeniem na polu bitwy.
Każdy z tych jak i następnych budynków terenu ma swoje unikatowe oznaczenie (numer) aby mi i mojemu oponentowi łatwiej było oznaczyć cele misji (jeśli owy budynek takim będzie) podczas potyczek.

Zdjęcia budynków w rozwinięciu posta.