Potrzebujemy do tego, oprócz oczywistych farbek :), pasty modelarskiej, pigmentów oraz (wedle uznania) trawek, krzaczków wszelkiego rodzaju i masy modelarskiej imitującej wodę.
Zapraszam.
1. Rzeźba. Do modelowania skał możemy użyć czegokolwiek, jak prawdziwe kamyki, kora drzew czy gips i inne masy modelarskie. Ja swoje skałki ulepiłem z pasty modelarskiej Fimo Air. Najważniejsze aby była odpowiednia fakturka, więc jeśli używamy mas modelarskich to trzeba nasze skałki odpowiednio "unaturalnić" poprzez nacięcia, szpary, przetarcia i odłupania.
2. Następnie wikolem przyklejamy piasek. Wciskamy go wszędzie pomiędzy skałki i wypełniamy wszelkie zagłębienia.
3. I czas na podkład. Całość malujemy czarnym podkładem (tutaj Citadel Chaos Black), na którego z pozycji zenitalnej użyłem białego podkładu w sprayu (Skull White od Citadel).
4. Pierwsze kolory bazowe. Na całą podstawkę nakładamy cienką, rozwodnioną warstwę ciemnego szarego koloru (tutaj jest to Eshin Grey od Citadel). Gra świateł i cieni z kroku 3. jest jeszcze dobrze widoczna. Następnie jaśniejszym szarym (jak np Administratum Grey od Citadel) malujemy cienką warstwą po całej ekspozycji, omijając zakamarki, gdzie byłby naturalny cień oraz unikamy zalania rys i nacięć na skałkach. Jak wszystko wyschnie to polewamy całość czarnym tuszem (tutaj Dark Tone od Army Painter).
5. Po wyschnięciu tuszu jeszcze raz bierzemy jasny szary i techniką suchego pędzla "szczotkujemy" nim całą ekspozycję.
6. Czas na kolorki. Skałki nigdy nie są w całości szare ani jednolite. Są wręcz kolorowe. W tym celu bierzemy kilka tuszy (tutaj Soft Tone i Green Tone od Army Painter) i losowo zostawiamy "plamki" na skałkach.
7. Uwydatnianie krawędzi. Technika suchego pędzla po raz drugi, tym razem kolorem białym (tutaj Ceramite White od Citadel). "Szczotkujemy" całą ekspozycję - mocniej przy krawędziach.
8. Pigmenty są nieocenione. Dają wrażenie naturalności. Nakładamy na pędzel jasny pigment (Rust od Vallejo) i wcieramy go wszędzie, po całej ekspozycji.
9. Wcieramy kolejny pigment. Tym razem ciemniejszy (jak Natural Umber od Vallejo). Używamy go pomiędzy skałkami, w zagłębieniach i cieniach.
10. Niebieskiego tuszu (Blue Tone od Army Painter) używamy do zaznaczenia dna cieku wodnego. Dopiero wtedy można na niego kłaść Still Water od Vallejo (imitacja wody). Bez tego tuszu ciek wodny nakładany po prostu na piasek byłby niezwykle płaski i nieciekawy.
11. Na samym końcu eksperymentujemy z trawkami i krzaczkami. Nie za dużo i nie za mało. Ma pasować do scenerii.
12. I ostatni akcent w postaci krasnoluda. Podstawka sceniczna gotowa. Pozostałe zdjęcia Dwarf Lorda możenie zobaczyć tutaj.
Fajny tutek. Dzięki.
OdpowiedzUsuńMi by się nie chciało :) Respekt !
OdpowiedzUsuńBardzo pomocne- a afekt kapitalny!
OdpowiedzUsuńCreative and fantastic!
OdpowiedzUsuń