wtorek, 13 lutego 2018

Massive Darkness Dwarf Warriors & Defenders

Minionkowe złe charaktery - Dwarf Warriors (16 wojowników i 2 dowódców) oraz Dwarf Defenders (8 szeregowych i 2 szefuniów) do planszowej gry Massive Darkness. Jak widać, poza dowódcami, są to właściwie klony. Nie chciałem poświęcać takim figurkom więcej czasu niż na to zasługują. 
Nadlewki zostawiłem (poza ewidentnie odstającymi "płatami") i pomalowałem prosto - podkład Corax White w sprayu, kolory bazowe po jednej warstwie, niechlujnie nawet nakładane, bejca Quickshade Strong Tone i ostatecznie niezbędny po użyciu bejcy - antishine varnish od Army Paintera. Nie robiłem żadnych rozjaśnień bo... uznałem że nie warto, gdyż figurki wyglądają obłędnie dobrze jak na tak szybkie malowanie. Wszystkie Dwarfy pomalowałem w 3 godziny razem ze zrobieniem podstawki po kilku dniach jak wszystko wyschło (czyli kępki piasku, wash Blue Tone i drybrush siwym kolorem).
Efekt Quickshade przerósł moje oczekiwania. To jest naprawdę niesamowity produkt - ukrywa wszelkie niedoskonałości, trzyma się mocno zakamarków (zwykły wash jednak spływa i zostawia jedynie subtelne cienie). Oczywiście nie jest to 'top painting', ale do gry planszowej, w której takich postaci jest ponad 100 i są usuwane w 5 minut po ich pojawieniu się na planszy to ta metoda malowania jest jak znalazł. 
Zobaczcie sami.





6 komentarzy:

  1. Faktycznie, wyszli znakomicie. Moje doświadczenia z quickshade'em nie są aż tak pozytywne... Może kiedyś warto przymierzyć się po raz drugi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może trzeba było wymieszać dobrze puszkę ?:) Jest to bardzo dobry, szybko schnący, gęsty wash. Idealnie nadaje się na takiego typu figurki a i używając oszczędniej sprawdziłoby się to pewnie i przy figurkach Malifaux,Warhammer.

      Usuń
  2. Dippingiem w swoim wykonaniu otwierasz oczy niedowiarkom wątpiącym w siłę bejcy!

    Figurki wyszły naprawdę świetnie i zadziwia fakt, że to tylko podstawowe kolory + dipping, bez żadnych dodatków.

    Gdy oglądam takie prace, już szukam we własnym zbiorze figurkowym kandydatów do zanurzenia się w puszce Strong Tone'a.

    P.S. W MD krasnoludy są złe? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Hey oczy malowaleś tylko na biało a potem bejca? Czy też używałes czrnego koloru? Jaki złoty kolor używasz bo moje z cytadeli tak fanie nie wychodzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałeś - białe oczy i bejca. Czarnego koloru w ogóle tutaj nie używałem. Złotego też nie widzę tutaj przy krasnoludach, ale ogólnie z metalicznych używam Gold i Silver z serii Model Color od Vallejo, a te z cytadeli jedynie jako highlighty, aczkolwiek nie przy tych figurkach.

      Usuń