niedziela, 10 czerwca 2012

Krasnoludy z innej paczki - Wojownicy z Mantic Games

Ponad trzy lata temu pojawiła się firma, która wbiła się w rynek gier bitewnych tytułem Kings of War. Mantic Games - bo o nich mowa, dużo zaryzykowała zaczynając swój biznes od produkcji masowych bitewniaków - zdecydowana większość rozpoczyna od skirmishy.
Ale wbrew malkontentom Mantic Games nie tylko przetrwało ale też zaczęto doceniać ich rzeźby figurek. W tym poście przedstawiam Wam ichne Krasnoludy - dość różniące się od tych warhammerowych. - bardziej masywne i posiadające kolana :)
Figurki Mantic Games kupiłem z dwóch powodów. Po pierwsze aby przetestować figurki tej firmy a po drugie bo brakowało mi kilku Krasnoludów w armii aby utworzyć w regimentach więcej ranków. Nie potrzebowałem całego regimentu zawierającego 10 lub 20 wojowników, więc czekałem na okazję i całkiem niedawno udało mi się kupić jedną wypraskę zawierającą 5 krasi - akurat tyle ile potrzebowałem.


Figurki nie są zbytnio szczegółowe ale dość interesujące. Postacie są kilkuczęściowe - najczęściej dwu lub trzy, bez zbytniej możliwości unikalnego łączenia elementów. Na dodatek elementy średnio pasują do siebie, bez green stuffu uzupełniającego przestrzeń po łączeniach się nie obejdzie - inaczej figurki wyglądałyby niezbyt okazale.

Warto dodać jeszcze, że trudno jest też dopasować figurki na podstawce tak, aby stojąc obok siebie w rankach nie ocierały się o siebie. Mi się to nie udało, ale też zbytnio się nie starałem - w końcu wejdą w środek szeregów moich krasnoludów z Games Workshop - a jak już sprawdziłem - tam nie przeszkadzają swoim kompanom (podstawki są takich samych rozmiarów dodam). 

Figurki Mantic Games są w skali 28mm, więc są takie same jak z GW, jednak trzeba napisać, iż Krasnoludy z Kings of War są ciut większe i masywniejsze od tych ze świata Warhammer. Porównanie poniżej.

Porównanie wysokości figurek Krasnoludów Games Workshop / Mantic Games

Lekka konwersja na Górników
W sumie brakowało mi 3 zwykłych Wojowników oraz 2 Górników. System Kings of War nie posiada wojowniczych górników wobec tego musiałem trochę zmodyfikować dwóch krasnoludów i z green stuff'u zrobiłem im świece na hełmach - dokładnie takie jak u tych z Warhammer'a - oraz z dzierżonych przez nich młotów zrobiłem kilofy. Efekty można zobaczyć na zdjęciach.







Nie za bardzo mogłem pofolgować z kolorami, gdyż chciałem aby klimatem pasowały do moich Krasnoludów GW, które malowałem jakiś czas temu nie mając zbytnio doświadczenia w tych rzeczach. Jednakże tym razem postanowiłem przetestować malowanie bez techniki suchego pędzla (drybrushingu) - dzięki temu figurki wyglądają "wyraźniej" i "czyściej".


Oto co i jak malowałem:
Podkład: Chaos Black (spray Citadel)
po nałożeniu kolorów bazowych na cała figurkę nałożyłem wash Umber Shade (Vallejo)
Ubrania:
- kolor bazowy: Ultramarine Blue (Vallejo)
- po washu poprawiłem ubrania ponownie malując je Ultramarine Blue (Vallejo)
- highlight: 3 stopniowy highlight Ultramarine Blue (Vallejo) za każdym razem z większą domieszką White Primer (Vallejo)
Rękawice i buty:
- kolor bazowy: Heavy Siena (Vallejo)
- po washu poprawiłem rękawice i buty ponownie malując je Heavy Siena (Vallejo)
- highlight: 2 stopniowy highlight Flat Earth (Vallejo) za każdym razem z większą domieszką Bronze Fleshtone (Vallejo)
Zbroja korpus:
- kolor bazowy:  mix Black (Vallejo) i Gold (Vallejo) 1:3
- po washu poprawiłem całą zbroję malując ją Gold (Vallejo)
- highlight: Silver (Vallejo)
Hełm, broń i pozostałe części zbroi:
- kolor bazowy: mix Black (Vallejo) i Silver (Vallejo) 1:2
- po washu poprawiłem całą zbroję malując ją tym samym mixem jak kolor bazowy
- highlight: Silver (Vallejo) i następnie White (Vallejo)
Płaszcz:
- kolor bazowy: Warlord Purple (Vallejo)
- po washu poprawiłem powierzchnię ponownie malując ją Warlord Purple (Vallejo)
- highlight: 2 stopniowy highlight  Warlord Purple (Vallejo)  za każdym razem z większą domieszką White (Vallejo)
Twarz:
- kolor bazowy: Bronze Fleshtone (Vallejo)
- po washu poprawiłem twarz ponownie malując ją Bronze Fleshtone (Vallejo)
- higlight: mix Bronze Fleshtone (Vallejo) i White (Vallejo) 3:1

Reszta to szczegóły - galeria poniżej:







2 komentarze:

  1. Modele wyglądają całkiem ciekawie ale chciałem zapytać o podstawki, które bardzo mi się podobają. Jakiej używasz trawki i co to za kamyki? Poza tym, czy podstawki zbiorcze pod cały odział (widoczne przy armiach goblinów) robiłeś sam czy kupowałeś gotowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      Posypka to 2,5 mm statyczna trawka firmy Faller ale kamyczki to już staranna selekcja kamyków z garści piachu z piaskownicy, które następnie pomalowałem;)
      Trawka czasem wydaje mi się ciut przydługa ale nie narzekam.
      Podstawki pod regimenty robiłem sam - twarda tektura plus krawędzie z zapałek.

      Usuń