poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Piechota Królów Grobowców

Batalion Tomb Kings w trakcie malowania. Tymczasem ukończyłem regiment 40 Skeleton Warriors. Thame całej armi oparłem na purpurze - akurat z tym kolorem armii Khemri jeszcze nie widziałem w Internecie więc jest dość oryginalny jak sądzę.
Zapraszam do galerii.








Czasu mało i tak jakoś się złożyło, że od kupna Batalionu do pomalowania pierwszego regimentu minęło 5 miesięcy. Ale do końca roku powinienem pomalować resztę.
Nim zacząłem malować piechotę miałem postanowione właściwie, że naturalnym będzie używanie drybrushingu na szkieletorkach - dałoby to efekt zwietrzonych piaskiem kości. Lecz kiedy tak robiłem cała figurka niestety wyglądała niezbyt efektownie. Szybko z tego zrezygnowałem i zacząłem klasycznie rozjaśniać kości jaśniejszymi kolorami w stosunku do koloru bazowego - strasznie czasochłonne jak ma się do pomalowanie 40 figurek, ale efekt o niebo lepszy.
Z początku próbowałem też pomalować figurki Tomb kings w kolorach bardzo ciemnych - jednak przy jednostkach, które nie za bardzo można pomalować kolorowo (w sumie to tylko szkielet i tarcza) wyglądało to zbyt niewyraźnie. Swoją drogą nawet Games Workshop na swojej stronie w jednym z artykułów przedstawił armię Tomb Kings pomalowaną bardzo mrocznie, bazując praktycznie na kolorze czarnym - dziwnie i sztucznie to wygląda . Mroczny thame do Tomb Kings po prostu nie pasuje. 

1. Podkład Skeleton Bone. 2. Kolory bazowe. 3. Wash. 4. Highlight





Malowanie:

Podkład: Skeleton Bone (spray Army Painter) na szkielet i Chaos Black (spray Citadel) na tarczę

Kolory bazowe:
metal na figurce i tarczy: Bright Bronze (Vallejo)
drzewiec i tył tarczy: Flat Earth (Vallejo)
powierzchnia tarczy: Warlord Purple (Vallejo)

Wash: Umber Shade (Vallejo)

Rozjaśnianie:
Metal: Highlight Silver (Vallejo) na figurce, na tarczy Gold (Vallejo)
drzewiec i tył tarczy: drybrush Bronze Fleshtone (Vallejo)
tarcza: mix Warlord Purple (Vallejo) + White (Vallejo) w stosunku 1:1
szkielet: mix Skeleton Bone (Army Painter) i White (Vallejo) w stosunku 1:2, następnie ponowny highlight samym White (Vallejo) i glazing White (Vallejo)

Podstawka:
Podkład: Skeleton Bone (spray Army Painter)
Kolor bazowy: Sun Yellow (Vallejo)
Wash: rozwodniony Flat Earth (Vallejo)
Drybrush: White (Vallejo)
Boki podstawki: Buff (Vallejo)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz